Search

Jumaat, 17 Januari 2014

Tips Untuk Mengatasi Kemurungan

Kemurungan adalah benar-benar satu keadaan melemahkan. Gejala termasuk perasaan putus asa dan putus asa, keletihan sengit dan kekurangan minat dalam tugas-tugas aku janji . Mereka yang mengalami kemurungan berasa disalirkan dan biasanya kekurangan motivasi untuk berbuat apa-apa tentang keadaan mereka. Mujurlah kebanyakan kes kemurungan boleh dirawat. Silap mata tersebut untuk menemui rawatan kemurungan yang sesuai untuk gejala tertentu.

Jika anda telah tertekan untuk seketika, doktor mungkin telah mencadangkan bahawa anda hanya cuba antidepresan. Ubat-ubatan preskripsi boleh menjadi sebahagian daripada strategi ubat umum untuk sederhana kepada kemurungan yang teruk, tetapi ia tidak akan menjadi satu-satunya ubat . Dalam kes-kes tertentu kemurungan ringan, terdapat banyak faktor lain yang akan mengurangkan gejala , dan anda mungkin ingin mencuba ini sebelum mengambil ubat-ubatan preskripsi. Berikut adalah beberapa cadangan .

Jangan sekali-kali melakukannya secara sendirian

Kuasa positif adalah berjangkit, jadi anda harus tertekan , cari orang yang positif yang boleh membantu anda. Anda mungkin mendapati bahawa anda secara semulajadi tertarik kepada orang-orang yang benar-benar berasa sangat tertekan, tetapi ini hanya akan menyebabkan anda menjadi lebih tertekan. Apabila anda tertekan , anda perlu mencari orang yang boleh mencabar pemikiran negatif yang membuat anda tertekan. Ini tidak bermakna anda akan mahu untuk sepenuhnya menolak kawan baik atau ahli keluarga yang juga mungkin mempunyai perasaan tertekan. Lagipun, anda tidak mahu mereka untuk menolak anda . Hanya pastikan untuk mencari individu lain yang boleh membantu mengangkat mood anda dan mencabar anda untuk melawan kemurungan anda.

Menjaga kesejahteraan anda

Tidak syak lagi bahawa keadaan fizikal dan mental anda adalah penting. Jika anda tidak begitu aktif, anda tidak akan merasa baik sama ada. Sebaliknya , ia benar-benar adalah banyak lebih sukar untuk berasa tertekan apabila badan anda berada dalam keadaan terbaik dan kuasa anda adalah kuat. Antara senarai sangat penawar terbaik untuk kemurungan adalah senaman fizikal yang kerap. Ini kerja-kerja kerana bahan siaran latihan kimia yang membuat anda benar-benar berasa hebat . Bahan kimia ini dikenali sebagai endorfin. Senaman juga membantu meningkatkan aliran oksigen melalui aliran darah anda , yang meningkatkan kuasa.

Satu lagi cara untuk menjaga kesihatan adalah untuk makan dengan betul. Pelan makan yang termasuk buah-buahan , sayur-sayuran dan bijirin lengkap adalah baik untuk anda, manakala memakan makanan yang diproses , yang mungkin sarat dengan gula , akan menghantar pada roller coaster turun naik , yang akan menyebabkan anda untuk mendapatkan letih. Pastikan juga anda mendapat beberapa pendedahan kepada cahaya matahari setiap hari. Ia tidak akan mengejutkan anda tahu bahawa individu yang menumpukan lebih banyak masa di luar biasanya kurang tertekan.

Menyokong orang lain

Apabila anda tertekan, sudah tentu anda tidak pernah benar-benar berasa amat besar tentang diri anda. Salah satu cara untuk menjadikan kira-kira ini adalah untuk membantu orang lain. Membantu orang lain boleh menjadi elemen penting dalam rawatan kemurungan anda . Jika anda menghabiskan masa dengan orang yang anda lihat bahawa semua orang menghadapi kesukaran. Memberi tumpuan kepada cabaran yang lain boleh menjadi gangguan mengalu-alukan dari komplikasi anda sendiri dan kemurungan.

Adakah perkara-perkara yang anda menikmati

Sudah pasti ia sukar untuk menjadi tertekan apabila anda berada melakukan perkara-perkara yang menarik. Walau bagaimanapun , bagi mereka yang mengalami kemurungan kronik, anda mungkin mendapati bahawa anda tidak mahu mengambil bahagian dalam aktiviti-aktiviti kerana salah satu tanda-tanda kemurungan adalah kekurangan motivasi. Mencipta masa untuk aktiviti menyeronokkan adalah penting jika anda ingin mengatasi kemurungan . Walaupun anda tidak "rasa seperti" menjalankan apa-apa, melakukan sesuatu juga. Menaiki basikal di sekitar taman , bermain permainan atau hanya berjalan-jalan selama 20 minit.

Jika anda mengalami kemurungan, ini akan membantu anda.
Rawatan ini adalah dicadangkan oleh seseorang yang telah mengalami kemurungan selama 20 tahun.
Read More >>