Search

Rabu, 29 Januari 2014

Bagaimana Boleh Mengalahkan Kemurungan Tanpa Dadah?

Sejak awal 1990-an , penggunaan antidepresan telah meningkat empat seratus peratus , seperti yang di Amerika, negara terkaya dan paling berkuasa di Bumi, hampir satu dalam sepuluh orang yang berusia lebih 12 tahun mengambil antidepresan. Antidepresan adalah jenis ketiga paling ditetapkan dadah di Amerika Syarikat. Kebanyakan wanita putih ; lebih 30% tidak pernah melihat doktor di lebih setahun.

Menurut kajian dari Johns Hopkins Bloomberg Sekolah Kesihatan Awam , yang diterbitkan dalam jurnal Hal Ehwal Kesihatan , tidak ada diagnosis kemurungan selama hampir tujuh puluh tiga peratus daripada preskripsi diberikan kepada pesakit. Kajian mendapati bahawa preskripsi untuk antidepresan yang diterbitkan tanpa sebarang diagnosis kemurungan telah meningkat daripada enam puluh peratus pada tahun 1996 kepada tujuh puluh tiga peratus pada tahun 2007, tempoh hanya dua belas tahun.

Namun, dalam isu 2008 Perpustakaan Awam Sains , kajian semula tiga puluh lima percubaan klinikal mendapati bahawa antidepresan yang paling popular tidak banyak lebih berkesan daripada pil gula. Satu lagi kajian yang disiarkan dalam Jurnal Persatuan Perubatan Amerika mendedahkan bahawa ubat-ubatan yang paling popular hanya memberi manfaat kepada mereka dengan kemurungan yang teruk.

Terdapat bukti peningkatan risiko bagi wanita untuk kematian jantung secara tiba-tiba , dan kelas ubat-ubatan jika diambil semasa hamil boleh meningkatkan risiko bayi untuk kecacatan jantung kongenital dan autisme.

Terdapat kesan sampingan yang banyak dikaitkan dengan pelbagai jenis antidepresan ; sumber yang baik adalah pil Tempah Little , yang diterbitkan setiap tahun dan termasuk kedua-dua jenama dan nama generik untuk pelbagai jenis ubat-ubatan. Buku ini menyediakan maklumat dadah yang diluluskan oleh FDA rasmi dan juga garis panduan daripada ahli farmasi terkemuka.

Kerana doktor perubatan sering tidak bersaing pada ciri-ciri semua ubat mereka menetapkan , ia adalah amalan yang baik untuk menyimpan buku ini di tangan bersama-sama dengan bantuan lain anda pertama dan bekalan.

Doa dan Meditasi

Kadang-kadang isu keperluan untuk menyambung semula hubungan rohani dengan Pencipta, dalam apa jua cara yang paling memuaskan. Saya suka menggunakan muzik penyembuhan, terutama muzik yang telah dibangunkan untuk mencetuskan Alpha atau Theta gelombang dalam otak. Ini adalah penyembuhan tahap aktiviti otak, yang merangsang tindak balas ketenangan dan merangsang tenaga kreatif kami. Saya paling suka muzik meditasi Tibet, atau Gregorian dikir , namun muzik yang anda suka akan kerja yang terbaik .

Doa dan meditasi adalah pendekatan yang kuat untuk masa-masa apabila kemurungan masih wujud , bahkan sering kali perkara yang kita perlukan adalah untuk memberikan diri kita masa untuk berfikir lebih mendalam tentang di mana kehidupan kita boleh menjadi tidak seimbang.

Dapatkan bergerak

Di Eropah, preskripsi yang paling kerap untuk kemurungan adalah senaman; bagaimana sangat berbeza dari kebiasaan Amerika bagi mencapai pil untuk berasa lebih baik.

Terdapat aspek -benar penyembuhan semula jadi . Kita manusia suka teknologi kami, dan ia menyeronokkan dan menarik. Saya pasti tidak mencadangkan kita perlu mengelakkan aktiviti bandar moden dan gaya hidup, untuk yang semata-mata mengambil pendirian penafian yang akan bukan sahaja kehilangan kebebasan kita pilihan tetapi adalah terlalu suram. Walau bagaimanapun , kita masih perlu untuk keluar mengambil yang berjalan kaki di alam semula jadi di secara tetap.

Bagi manusia beribu terperi telah menghabiskan sebahagian besar masa mereka di dalam alam semula jadi , ia adalah rumah kami. Terlalu banyak masa yang dihabiskan di tengah-tengah elektronik dan cahaya buatan meninggalkan kita rasa terpencil.

Suatu tempat di sambungan minda-badan antara pergerakan dan meditasi adalah amalan penyembuhan Yoga, Tai Chi dan Chi Gong. Saya menyebut masa amalan-amalan ini dan sekali lagi pada penulisan saya ; dalam kebenaran , ini adalah penyembuhan dan amalan yang mengubah hidup yang tiada kos. Walaupun, saya cadangkan mengambil kelas untuk membantu mendapatkan lebih inersia awal, dan mengambil kelas dari guru yang baik adalah penawar yang terbaik untuk masa-masa apabila kita kendur kira .

Eat Well

Ini adalah satu cabaran besar . Apabila saya mula belajar tentang makanan semula jadi lebih 45 tahun lalu, saya masih ingat seorang rakan mengatakan bahawa kami seperti versi moden pemburu dalam persekitaran yang melampau jauh ke belakang dalam sejarah , mencari di tengah-tengah tumbuh-tumbuhan tidak boleh dimakan dan beracun , mengelakkan hidupan liar berbahaya hanya untuk makan.

Pemburu moden hari ini mesti membaca label, ugutan makanan sebenar beberapa yang kekal di pasar raya di tengah-tengah lorong dan lorong perindustrian, makanan yang diproses . Seperti pemburu tuan, kita perlu mencari petani organik tempatan juga mampu makanan yang tidak tercemar atau mempunyai kuasa-kuasa kehidupan diproses daripada itu.

Penyembuhan Tumbuhan

Berikut adalah di mana herba yang terlatih atau pengamal perubatan holistik boleh membantu anda. Memang benar terdapat beribu-ribu tawaran yang disebut-sebut dan ditawarkan melalui Internet. Walau bagaimanapun , ini boleh menjadi satu eksperimen yang sangat mahal. Ia adalah lebih baik untuk mendapatkan nasihat yang tepat apabila mengambil apa-apa makanan tambahan, daripada seseorang yang berpengalaman dengan loji dan kesannya. Sesetengah herba tidak boleh diambil dengan ubat-ubatan tertentu ; beberapa herba penyembuhan yang kuat adalah toksin - kerana ia digunakan untuk memusnahkan patogen.
Read More >>

Ahad, 19 Januari 2014

Senamrobik Untuk Orang Gemuk

Ia boleh menjadi sangat sukar untuk orang yang berlebihan berat badan untuk bermula dalam program senaman yang baru. Tahun daripada gaya hidup yang tidak aktif adalah sukar untuk diatasi. Tetapi tidak mustahil.

Saya telah meletakkan bersama-sama beberapa kunci untuk membantu anda memulakan dalam arah yang betul, dan juga tips untuk membuat ia sedikit lebih mudah untuk mengikuti melalui. Sudah tentu, keputusan akhir muktamad akan berdasarkan watak anda sendiri dan kemahuan untuk berjaya.

1) Pertama, anda perlu menetapkan matlamat yang munasabah .

Helah berat badan dan " Drop Tiga puluh Pounds Dalam Tiga Puluh Hari" rancangan jarang berkekalan. Mereka boleh membenarkan anda untuk mengurangkan berat badan dengan cepat. Tetapi mereka juga boleh datang dengan kesan-kesan berbahaya kepada kesihatan anda. Adalah lebih baik untuk mencari pelan jangka panjang yang memberi tumpuan kepada mengurangkan berat badan secara beransur-ansur dan sihat.

Yang membawa kita kepada utama kedua kami.

2 ) Ambil kesihatan anda serius

Kehilangan berat badan bukan sahaja tentang bagaimana anda melihat. Kebanyakan kita faham bahawa terdapat risiko kesihatan yang banyak dikaitkan dengan obesiti. Anda tidak perlu saya untuk memberitahu anda apa yang mereka berada. Saya di sini untuk memberitahu anda ada cara untuk menyelesaikan masalah . Bahawa anda tidak tanpa harapan.

3) Jangan membuat pelan, membuat perubahan gaya hidup

Memahami matlamat anda, dan betapa seriusnya tidak mencapai mereka, membawa anda ke pengetahuan bahawa anda tidak perlu cepat. Anda memerlukan perubahan gaya hidup. Jika anda telah mencuba gaya menetapkan cepat sebelum ini, anda tahu apa yang berlaku selepas itu. Biasanya, anda akan mendapat apa sahaja yang anda hilang kembali, dan mungkin lebih.

Kebenaran perkara ini ialah , yang bertanggungjawab menjaga kesihatan anda adalah satu bahagian penting dalam mengambil alih kehidupan anda. Dalam usaha untuk membuat perubahan dalam hidup anda, anda perlu mengubah cara hidup anda .

Fikirkan tentang di mana anda dua belas bulan yang lalu. Adakah anda kelihatan dan berasa lebih baik sekarang daripada yang anda lakukan itu? Jika tidak, ia mungkin kerana anda tidak membuat perubahan gaya hidup yang diperlukan untuk memperbaiki.

Jadi, jika kita telah menetapkan terdapat perubahan yang perlu dibuat, mari kita membincangkan beberapa perubahan yang mudah dimasukkan ke dalam gaya hidup baru anda.
Read More >>

Jumaat, 17 Januari 2014

Tips Untuk Mengatasi Kemurungan

Kemurungan adalah benar-benar satu keadaan melemahkan. Gejala termasuk perasaan putus asa dan putus asa, keletihan sengit dan kekurangan minat dalam tugas-tugas aku janji . Mereka yang mengalami kemurungan berasa disalirkan dan biasanya kekurangan motivasi untuk berbuat apa-apa tentang keadaan mereka. Mujurlah kebanyakan kes kemurungan boleh dirawat. Silap mata tersebut untuk menemui rawatan kemurungan yang sesuai untuk gejala tertentu.

Jika anda telah tertekan untuk seketika, doktor mungkin telah mencadangkan bahawa anda hanya cuba antidepresan. Ubat-ubatan preskripsi boleh menjadi sebahagian daripada strategi ubat umum untuk sederhana kepada kemurungan yang teruk, tetapi ia tidak akan menjadi satu-satunya ubat . Dalam kes-kes tertentu kemurungan ringan, terdapat banyak faktor lain yang akan mengurangkan gejala , dan anda mungkin ingin mencuba ini sebelum mengambil ubat-ubatan preskripsi. Berikut adalah beberapa cadangan .

Jangan sekali-kali melakukannya secara sendirian

Kuasa positif adalah berjangkit, jadi anda harus tertekan , cari orang yang positif yang boleh membantu anda. Anda mungkin mendapati bahawa anda secara semulajadi tertarik kepada orang-orang yang benar-benar berasa sangat tertekan, tetapi ini hanya akan menyebabkan anda menjadi lebih tertekan. Apabila anda tertekan , anda perlu mencari orang yang boleh mencabar pemikiran negatif yang membuat anda tertekan. Ini tidak bermakna anda akan mahu untuk sepenuhnya menolak kawan baik atau ahli keluarga yang juga mungkin mempunyai perasaan tertekan. Lagipun, anda tidak mahu mereka untuk menolak anda . Hanya pastikan untuk mencari individu lain yang boleh membantu mengangkat mood anda dan mencabar anda untuk melawan kemurungan anda.

Menjaga kesejahteraan anda

Tidak syak lagi bahawa keadaan fizikal dan mental anda adalah penting. Jika anda tidak begitu aktif, anda tidak akan merasa baik sama ada. Sebaliknya , ia benar-benar adalah banyak lebih sukar untuk berasa tertekan apabila badan anda berada dalam keadaan terbaik dan kuasa anda adalah kuat. Antara senarai sangat penawar terbaik untuk kemurungan adalah senaman fizikal yang kerap. Ini kerja-kerja kerana bahan siaran latihan kimia yang membuat anda benar-benar berasa hebat . Bahan kimia ini dikenali sebagai endorfin. Senaman juga membantu meningkatkan aliran oksigen melalui aliran darah anda , yang meningkatkan kuasa.

Satu lagi cara untuk menjaga kesihatan adalah untuk makan dengan betul. Pelan makan yang termasuk buah-buahan , sayur-sayuran dan bijirin lengkap adalah baik untuk anda, manakala memakan makanan yang diproses , yang mungkin sarat dengan gula , akan menghantar pada roller coaster turun naik , yang akan menyebabkan anda untuk mendapatkan letih. Pastikan juga anda mendapat beberapa pendedahan kepada cahaya matahari setiap hari. Ia tidak akan mengejutkan anda tahu bahawa individu yang menumpukan lebih banyak masa di luar biasanya kurang tertekan.

Menyokong orang lain

Apabila anda tertekan, sudah tentu anda tidak pernah benar-benar berasa amat besar tentang diri anda. Salah satu cara untuk menjadikan kira-kira ini adalah untuk membantu orang lain. Membantu orang lain boleh menjadi elemen penting dalam rawatan kemurungan anda . Jika anda menghabiskan masa dengan orang yang anda lihat bahawa semua orang menghadapi kesukaran. Memberi tumpuan kepada cabaran yang lain boleh menjadi gangguan mengalu-alukan dari komplikasi anda sendiri dan kemurungan.

Adakah perkara-perkara yang anda menikmati

Sudah pasti ia sukar untuk menjadi tertekan apabila anda berada melakukan perkara-perkara yang menarik. Walau bagaimanapun , bagi mereka yang mengalami kemurungan kronik, anda mungkin mendapati bahawa anda tidak mahu mengambil bahagian dalam aktiviti-aktiviti kerana salah satu tanda-tanda kemurungan adalah kekurangan motivasi. Mencipta masa untuk aktiviti menyeronokkan adalah penting jika anda ingin mengatasi kemurungan . Walaupun anda tidak "rasa seperti" menjalankan apa-apa, melakukan sesuatu juga. Menaiki basikal di sekitar taman , bermain permainan atau hanya berjalan-jalan selama 20 minit.

Jika anda mengalami kemurungan, ini akan membantu anda.
Rawatan ini adalah dicadangkan oleh seseorang yang telah mengalami kemurungan selama 20 tahun.
Read More >>

Khamis, 16 Januari 2014

Kesan Kokain dan Nikotin Pada Otak

Nikotin adalah dadah yang beracun yang berasal di kilang tembakau, digunakan dalam perubatan dan sebagai pemusnah serangga. Ia adalah salah satu ubat yang ketagihan yang paling banyak digunakan. Contoh dadah nikotin termasuk tembakau.

Terdapat kesan-kesan perubatan kedua-dua kokain dan nikotin yang memberi kesan kepada otak manusia. Ia telah didokumenkan bahawa salah satu kesan akut perangsang seperti seperti kokain dan nikotin adalah kerosakan otak. Ia telah mewujudkan banyak kebimbangan kepada medik juga pada penggunaan perangsang kerana mereka mengganggu keupayaan penaakulan yang pengguna. Ini cenderung untuk berkompromi kesihatan mereka dengan itu menjadikan mereka berbahaya.

Kokain di sisi lain juga merupakan satu lagi perangsang yang benar-benar mempunyai kesan yang pelbagai. Kokain mengenakan tindakan estetik tempatan dengan menyekat pengaliran impuls deria dalam sel-sel saraf. Ini menunjukkan kesan teruk menyalahgunakan dadah. Kebanyakan pengguna kokain bermula dengan bereksperimen yang memberikan cara untuk penggunaan yang lebih kerap. Dengan penggunaan berterusan perangsang , pengguna akan maju ke peringkat penderaan , bermakna mereka menjadi ketagihan. Sebabnya ialah , semakin tinggi dos bahan , lebih besar perasaan kepuasan itu yang membawa kepada ketagihan.

Terdapat kesan-kesan perubatan kedua-dua kokain dan nikotin yang memberi kesan kepada otak manusia. Ia telah didokumenkan bahawa salah satu kesan akut perangsang seperti seperti kokain dan nikotin adalah kerosakan otak. Ia telah mewujudkan banyak kebimbangan kepada medik juga pada penggunaan perangsang kerana mereka mengganggu keupayaan penaakulan yang pengguna. Ini cenderung untuk berkompromi kesihatan mereka dengan itu menjadikan mereka berbahaya.

Nikotin Dan Kokain menyebabkan kesan psikologi. Dalam kebanyakan kes kokain dianggap lebih otak merosakkan. Dalam itu, pengguna dadah cenderung mempunyai keghairahan , mengurangkan masa tidur dan tingkah laku amaran meningkat. Ini kesan psikologi berakhir mempunyai kesan negatif pada otak. Apabila seseorang gagal untuk mempunyai tidur yang cukup, otak biasanya terjejas kerana otak tidak mempunyai rehat. Dos yang tinggi perangsang biasanya keputusan dalam tingkah laku melulu akibat daripada kesan ke atas minda. Oleh itu, adalah jelas dilihat bahawa kesan psikologi memberi kesan kepada otak.

Dari segi psikologi, penggunaan berterusan kokain meningkatkan paranoia yang merupakan keadaan perasaan dalam fikiran yang disebabkan oleh otak yang mungkin tidak menjadi kenyataan. Satu keadaan paranoia ialah yang menyebabkan seseorang untuk menjadi curiga dan takut orang lain. Selain itu, penggunaan berterusan kokain meningkatkan kekeliruan dan menyebabkan ketidakupayaan untuk menumpukan perhatian. Ketidakupayaan untuk menumpukan perhatian yang dibangkitkan oleh pengambilan perangsang yang menyebabkan gangguan dalam keadaan minda. Apabila seseorang itu keliru, ia bermakna bahawa otak tidak berfungsi dengan betul dan dalam kes ini sewajarnya kepada kesan-kesan dadah. Oleh itu sama ada secara langsung atau tidak langsung kesan psikologi yang mempengaruhi secara negatif perangsang otak.

Penyalahgunaan dadah adalah merbahaya kepada otak dan badan keseluruhannya. Akibat perangsang menyalahgunakan di nikotin tertentu dan kokain adalah berbahaya dan boleh menyebabkan ketagihan.
Read More >>