Pages

Search

Isnin, 23 Julai 2012

Adakah facial jerawat buatan sendiri benar-benar bekerja?

Photobucket
facial jerawat buatan sendiri
Sesiapa yang telah menghidap jangkitan kulit yang cantik dan sering agonizing bakteria yang dikenali sebagai jerawat kemungkinan besar tidak sabar-sabar untuk mencari penyelesaian kepada masalah ini. Salah satu kawasan di mana jangkitan kulit jerawat adalah selalunya yang paling teruk di muka. Satu penyelesaian yang agak membantu mengawal penderitaan yang kulit selain daripada menjadi selamat dan murah ialah pelbagai rawatan muka buatan sendiri untuk jerawat.

1. Ramuan untuk Topeng Muka - Anda mungkin sudah mempunyai banyak bahan-bahan yang diperlukan untuk menyediakan rawatan muka buatan sendiri untuk jerawat di dalam atau di sekitar rumah anda. Topeng muka ini mudah dan mudah untuk disediakan. Jika anda mempunyai kulit berminyak maka topeng muka yang dibuat daripada tanah liat atau lumpur harus digunakan kerana ia adalah sangat berkesan dalam mengeluarkan minyak berlebihan. Jika anda cenderung untuk mengeringkan kulit jenis madu dan minyak penting berdasarkan topeng muka boleh digunakan untuk menyuburkan kulit. Teh hijau dan ginseng berkesan untuk kulit sensitif.


 2. Buatan sendiri Facial Skin Persediaan - Semua muka pelbagai buatan sendiri untuk jerawat yang boleh membantu masalah kulit akan bekerja lebih baik jika sedikit kerja persediaan dilakukan. Mulakan dengan menggunakan pembersih kulit yang hypoallergenic untuk menyelesaikan muka apa-apa kotoran atau debu. Wanita yang menggunakan solek harus memastikan ia sepenuhnya dikeluarkan. Menggosok wajah lembut boleh digunakan untuk perlahan-lahan terkelupas lapisan nipis kulit muka. Kedua-dua garam dan gula scrub muka yang berkesan. Membuka liang-liang kulit pada muka boleh dilakukan dengan menggunakan stim. Ini akan membolehkan topeng muka membersihkan liang kulit dengan cara yang lebih menyeluruh. Gunakan cerek dan tuala kepada stim muka.

3. Dua Ramuan Muka - Satu muka buatan sendiri yang sangat mudah untuk jerawat disediakan dengan menggunakan hanya dua bahan, air dan baking soda. Letakkan baking soda ke dalam mangkuk adunan, kemudian tambah sedikit air di dalam mangkuk sehingga pes yang terbentuk. Memohon tampal pada kawasan muka yang dijangkiti jerawat dan biarkan selama lebih kurang 15 minit. Kemudian mencuci pes dengan air suam. Ini muka akan membantu untuk mengimbangi pH kulit serta pembersihan dari liang-liang kulit.

4. Melegakan Mask Muka - topeng muka yang boleh menenangkan dan menyuburkan kulit dan hidrat ia juga boleh dibuat daripada dua bahan dapur anda mungkin sudah ada di tangan, yogurt dan madu. Mengambil kuantiti yang kecil yogurt asli dan kacau dalam beberapa sudu madu. Campuran yang terhasil perlu disebarkan di muka di kawasan di mana jerawat hadir. Biarkan topeng muka tinggal setengah jam dan kemudian lap dengan kain atau tisu segar.

5. Facial telur buatan sendiri - Terdapat dua jenis rawatan muka buatan sendiri untuk jerawat yang boleh disediakan daripada telur. Untuk menyediakan satu topeng muka telur buatan sendiri menggunakan telur, anda perlu untuk memisahkan kuning dari putih telur. Putih telur boleh digunakan dalam bentuk ejen pembersihan dan topeng muka. Sapukan pada muka, selepas 20 minit mencuci wajah anda sehingga bersih dengan air suam. Kuning telur mempunyai banyak vitamin A dan berkesan melawan jerawat. Pukul sehingga kuning sehingga ia lathers dan memohon ke muka dan biarkan ia bekerja selama kira-kira 20 minit sebelum membasuh.

6. Muka Tanah Liat murah Kebanyakan jenis kitty sampah yang dijual untuk mengisi kotak sampah kucing dibuat menggunakan jenis luar biasa tanah liat penyerap spa kesihatan gunakan bagi memberi rawatan wajah yang mahal untuk tetamu mereka. Mempunyai wajah yang serupa pada harga yang sangat murah, pergi ke pasar raya dan membeli sebuah beg sampah kitty untuk menyediakan muka besar buatan sendiri untuk jerawat. Tambah air suam dengan kuantiti yang dikehendaki sampah sarap kitty dalam sebuah mangkuk kecil, gaul rata untuk membentuk pes yang licin dan memohon ke muka selama 20-30 minit, kemudian bersihkan dengan air suam.

0 ulasan:

Catat Ulasan