Search

Rabu, 11 Julai 2012

Teknik Relaksasi Untuk Kesakitan

Photobucket
Relaksasi
Kesakitan, gangguan panik, kebimbangan, kolesterol tinggi dan juga kencing manis adalah penyakit dan gejala relaksasi dapat membantu untuk mengurangkan atau meningkatkan hasil. Anda akan dapati senarai semua gejala semua syarat bahawa relaksasi dapat membantu anda menyingkirkan. Mengapa kita, orang yang hidup dalam abad ke-21'st, orang yang mula untuk mencipta robot, perjalanan melalui ruang dan mempunyai keberanian untuk memanggil diri kita yang hidup yang paling pintar di bumi mengalami tekanan begitu banyak isu-isu yang berkaitan?

Masa sekarang, umat pergi tidak siuman dari tekanan terlalu banyak. Ya, jika kita menegaskan cukup kita boleh retak dan pergi tidak siuman dalam bila-bila masa dalam kehidupan kita. Tinggi peratus penduduk dewasa mendapatkan nasihat doktor mengenai isu-isu yang berkaitan dengan tekanan. Teknik relaksasi dapat membantu memperbaiki keadaan anda psychical dan fizikal dengan perlahan minda dan badan. Dengan melonggarkan dan melakukannya dengan cara yang betul, ia adalah seperti membiarkan lubang anda, minda dan badan, berehat seketika dari semua hari-hari tekanan rutin kami, dan keletihan.

Terdapat beberapa teknik relaksasi bagi kesakitan yang benar-benar boleh berbuat baik dari segi kelesuan badan. Teknik-teknik relaksasi bagi sakit juga boleh memerangi kebimbangan, kemandulan, sindrom prahaid, sindrom usus, tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, kencing manis, gangguan panik dan lain-lain lagi. Semua sindrom ini adalah nyata, dan semua mereka boleh mempunyai kesan yang sedikit atau yang lebih besar kepada kehidupan kami. Sudah tentu dalam hal keadaan yang lebih serius, anda perlu mengikut nasihat doktor biasa bersama-sama dengan kelonggaran.

Jadi kita boleh katakan bahawa relaksasi dapat membantu kami dalam banyak cara, mental dan fizikal, tetapi apakah teknik-teknik relaksasi bagi kesakitan. Juga terdapat empat nombor, dan yang pertama dipanggil latihan autogenik. Teknik ini menggerakkan seseorang ke dalam negeri kelonggaran dalam dengan menggunakan kedua-dua imej visual dan kesedaran badan. Anda melakukannya dengan membayangkan tempat yang aman, maka tumpuan kepada sensasi fizikal, bermula dengan kaki anda dan berakhir kepada kepala anda. Kedua dalam teknik-teknik relaksasi bagi sakit dilakukan hanya dengan pernafasan. Ini dilakukan dengan meletakkan tangan di atas perut anda dan satu lagi ke atas dada anda. Kemudian anda sedut dan apabila perut anda menolak ke arah tangan anda, tahan nafas anda, dan kemudian perlahan-lahan menghembus nafas. Ketiga teknik kelonggaran untuk sakit dipanggil pengenduran otot progresif, dan anda melakukannya dengan tensing semua kumpulan otot individu kemudian melepaskan mereka, bermula dari kaki ke kepala anda.

Terakhir teknik kelonggaran untuk sakit meditasi. Jika anda boleh mencapai pencerahan meditasi yang transendental atau meditasi Kesedaran maka anda berada di cara anda merehatkan badan dan melegakan kesakitan anda. Sila ambil perhatian bahawa untuk keadaan yang serius, anda masih perlu mengikut sistem rawatan perubatan. Meditasi dan bersantai adalah hanya untuk melegakan kesakitan dari minda dan badan overstressed anda.

0 ulasan:

Catat Ulasan