Pages

Search

Ahad, 8 Julai 2012

Kenapa Saya Mempunyai Jerawat Pada Punggung Saya - Apa Yang Perlu Saya Lakukan?A

Photobucket
Jerawat Pada Punggung
Individu yang mengalami penyakit kulit merengsa dan sering menyakitkan di mana mereka mendapat jerawat pada punggung biasanya berfikir bahawa mereka mempunyai masalah jerawat pada punggung mereka tetapi ini tidak benar. Anda tidak mempunyai banyak kelenjar sebum di kawasan punggung dan ini minyak yang menghasilkan kelenjar biasanya dikaitkan dengan jerawat keluar rehat yang berlaku pada kawasan muka dan batang atas badan. Jerawat pada punggung adalah masalah kulit yang meniru jerawat dan ia tidak jerawat sebenar. Mereka mungkin menjadi jangkitan kulit punggung yang boleh menjadi sama ada cetek atau mungkin menjadi satu masalah yang mendalam duduk yang terletak di lapisan dalam kulit. Jerawat pada punggung adalah sama ada folliculitis atau karbunkel.

Folliculitis berlaku apabila salah satu folikel rambut anda akan terjejas dan mengalami keradangan dan dipenuhi dengan nanah. Ini boleh berlaku kerana jangkitan mikrob, rambut mencengkam atau pakaian terlalu ketat dan terhad dan menyebabkan geseran. Mendalam jangkitan kulit yang duduk yang dikenali sebagai karbunkel dan mereka sering menyakitkan ketulan keras di bawah kulit. Apakah jenis jerawat rawatan pada punggung perlu bergantung kepada apa jangkitan mewujudkan keadaan kulit. Folliculitis selalunya akan sembuh dengan sendirinya tetapi jika masalah ini berterusan, anda perlu membersihkan kawasan punggung anda dengan baik dengan penyelesaian peroksida benzoil untuk mengeringkan kulit dan membunuh bakteria.


 Jika jangkitan kulit masih berterusan walaupun selepas benzoil peroksida telah digunakan, maka mungkin anda perlu menggunakan ubat yang lebih kukuh seperti krim kulit topikal antibiotik. Jangkitan kulit karbunkel dikendalikan dengan cara yang lebih intensif kerana lokasi mereka. Seorang doktor kulit boleh tusukan inas dengan tujuan untuk membiarkan ia mengalirkan dan kemudian menyahjangkit dan pembalut kawasan. Ia tidak digalakkan untuk mencuba prosedur ini dalam persekitaran yang steril bukan kerana yang boleh menyebarkan jangkitan ke kawasan bersebelahan. Doktor juga mungkin menetapkan antibiotik yang hendaklah diambil secara lisan. Terdapat beberapa faktor yang pelbagai yang boleh menyebabkan jerawat di punggung.

Kerana anda duduk di atas punggung anda dan meletakkan banyak tekanan kepada mereka, mereka boleh menjadi lebih dipanaskan dan kawasan itu mungkin berpeluh banyak. Ini mewujudkan persekitaran panas dan lembap yang merupakan tempat pembiakan utama untuk jenis pelbagai mikroorganisma, yang termasuk orang-orang yang boleh menyebabkan jerawat di punggung anda. Bagi mereka yang duduk banyak di tempat kerja, ia boleh menyebabkan faktor ini akan menyerlahkan dan jika anda mempunyai berat badan yang berlebihan ia akan menambah masalah. Jika sistem imun anda telah dicurigai disebabkan penyakit atau ubat-ubatan, anda mungkin lebih terdedah kepada jenis jangkitan jerawat.

Terdapat beberapa perkara yang boleh dilakukan untuk mengelakkan jerawat dari muncul di kawasan butt. Kawasan punggung harus mempunyai pengudaraan yang baik dan duduk untuk tempoh yang panjang perlu dielakkan. Mereka yang perlu duduk untuk jangka masa yang lama di tempat kerja kadang-kadang perlu berdiri dan berjalan sedikit. Memastikan bahawa kerusi bilik mandi percuma kotoran dan membersihkan kawasan punggung betul-betul selepas duduk di atas tandas. Diet yang sihat dan berkhasiat mungkin membantu untuk menyediakan badan anda Omega-3 asid lemak dan antioksidan yang diperlukan untuk melawan jangkitan mikrob yang boleh menyebabkan jerawat pada punggung.

0 ulasan:

Catat Ulasan