Pages

Search

Selasa, 3 Julai 2012

Bagaimana Untuk Mengelakkan Keriput Dalam Usia 30-an

Photobucket
Keriput
Sebagai orang yang bertukar kepada tiga puluh, kulit tidak dapat menyesuaikan diri kerana ia adalah apabila dia berada dalam usia 20-an beliau. Kedut boleh muncul sebagai kulit kehilangan lembapan semulajadi. Mujurlah, terdapat beberapa cara bagaimana untuk mengurangkan bilangan kedutan di sudut-sudut mulut, dahi, leher, dan batang. Sebaliknya, cara terbaik untuk menyelesaikan masalah kulit ini adalah untuk mencegah kedutan daripada berlaku. Berikut adalah beberapa cara bagaimana untuk mencegah kedutan dalam usia 30-an anda:

Lindungi Kulit Anda Dari Matahari
Pendedahan cahaya matahari yang berkaitan dengan pembangunan kedutan. Sinaran matahari yang merosakkan tidak baik untuk kulit. Beberapa mengkaji kanser kulit walaupun bersekutu terdedah kepada cahaya matahari. Apabila anda perlu keluar, membuat ia satu tabiat untuk memakai pelindung matahari dengan nilai SPF yang lebih tinggi. A nilai SPF yang lebih tinggi boleh melindungi kulit anda lagi. Hujung satu lagi ialah dengan memakai topi dan cermin mata hitam yg berpinggir lebar. Hari ini, terdapat pelbagai luas cermin mata hitam dan topi fesyen untuk dipilih. Memakai cermin mata hitam bukan sahaja melindungi mata daripada cahaya matahari. Ia juga menghalang anda dari juling. Kedutan di mata sering disebabkan oleh mata juling.

Mempunyai Peperiksaan mata dengan kerap
Juling mata dikaitkan dengan perkembangan kedutan dan garis-garis halus. Mata juling, sekali-sekala ia adalah kerana masalah penglihatan. Untuk mengelakkan mata juling telah seorang doktor mata memeriksa mata anda untuk memeriksa jika penglihatan anda masih betul atau jika anda perlu untuk memulakan memakai cermin mata pembetulan.

Jangan merokok
Kajian telah menunjukkan bahawa merokok boleh mempunyai kesan negatif ke atas badan. Bukan sahaja ia menyebabkan kanser paru-paru, ia juga boleh menyumbang kepada pembangunan kedutan. Berdasarkan penyelidikan, perokok hampir lima kali lebih cenderung untuk menunjukkan kedutan berlebihan daripada bukan perokok. Kemudian lagi, kedua tangan asap masih berbahaya kerana orang yang tidak merokok masih boleh tersedu asap yang dihasilkan dalam rokok. Sebab mengapa tidak boleh menyebabkan kedut kerana ini merosakkan gaya hidup yang tidak sihat kolagen kulit. Selain itu, mengulangi juling dan pursing bibir apabila tidak boleh membuat kedutan di sudut mulut dari masa ke masa.

Pilih Makanan yang Anda Makan
Apabila anda menghidupkan 30, memilih untuk makan makanan yang betul. Memilih makanan yang kaya dengan antioksidan. Ingatlah bahawa apabila sinar Ultraviolet diserap oleh kulit, ia mewujudkan radikal bebas yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit. Radikal bebas boleh menyebabkan kedut untuk membentuk kerana molekul yang tidak menentu boleh grendel ke mutasi Gen dan menyebabkan pada kulit. Makan makanan yang kaya dengan antioksidan boleh mempertahankan badan daripada radikal bebas. Contoh makanan dan minuman dengan kandungan antioksidan teh hijau, delima, beri biru dan delima. Beberapa krim dan pelembap pada masa ini mempunyai sifat antioksida.

Bagi orang-orang dalam usia 30-an mereka, kedutan boleh menjadi satu masalah yang sebenar. Sebaliknya, ia adalah sangat dielakkan. Jika anda akan lihat, terdapat individu yang berada dalam 50-an mereka yang kelihatan seperti seolah-olah mereka berada dalam lingkungan 20an. Pertimbangkan tips di atas jika mahu untuk memiliki kulit yang sempurna dan bebas daripada kedutan.

0 ulasan:

Catat Ulasan