Pages

Search

Selasa, 10 Julai 2012

Bagaimana Untuk Mengelakkan Positif Palsu Semasa Menjalankan Ujian Dadah Di Rumah

Photobucket
Ujian Dadah Di Rumah
Dengan kaedah rumah ujian dadah yang dipercayai untuk menghasilkan keputusan yang boleh dipercayai dan tepat, ramai di antara kita menghadap kes positif palsu dan membuat kesimpulan pada suspek sebelum mengesahkan semula keputusan. Tetapi, penyelidik dari Universiti Boston mendapati bahawa ujian dadah boleh menghasilkan positif palsu dalam 5-10% kes dan negatif palsu dalam 10-15% daripada kes.

Terdapat begitu banyak faktor yang boleh memberi kesan kepada keputusan ujian dadah, ujian dadah terutamanya rumah, maka, ia adalah lebih baik untuk mengetahui punca-punca yang mungkin positif palsu.

 Rumah ujian dadah biasanya dilakukan dengan menggunakan sampel seperti cecair air kencing dan lisan untuk mengesan penggunaan alkohol atau dadah haram seperti ganja, kokain, amphetamine, dan sebagainya. Hasil ujian dadah akan disebut sebagai 'positif palsu' apabila hasil ujian menunjukkan positif bagi bahan yang tertakluk di bawah pertimbangan tidak disalahgunakan.

Apa yang menyebabkan positif palsu?

Kit ujian dadah mengesan kehadiran metabolit dadah dalam sampel dengan mengenal pasti struktur kimia dadah. Walau bagaimanapun, terdapat beratus-ratus ubat-ubatan undang-undang yang over-the-kaunter yang mempunyai struktur yang sama seperti dadah yang tidak dibenarkan. Kekurangan sensitiviti kit ujian dadah untuk membezakan struktur yang hampir serupa dengan dadah undang-undang dan salah di sisi undang-undang, mempengaruhi keputusan, dengan itu menghasilkan keputusan positif yang palsu. Walaupun sesetengah makanan menyebabkan positif palsu.

Ubat-ubatan dan makanan yang menyebabkan keputusan positif yang palsu:
• Ubat bagi demam, anti-depressants boleh mencetuskan keputusan positif yang palsu ke atas ujian yang dijalankan untuk amfetamin
• Ubat penahan sakit dan anti-depressants seperti Zoloft dapat menunjukkan positif untuk benzodiazepine
• Mengambil antibiotik seperti Quinolone boleh mengakibatkan positif palsu untuk opioid
• HIV ubat, Sustiva boleh menunjukkan positif bagi ganja
• Apabila ia datang untuk makanan, biji popi amat berkesan dalam menghasilkan keputusan yang palsu. Memakan makanan dengan biji popi boleh mengubah keputusan ujian dadah dan menunjukkan hasil positif palsu untuk opiates

Tips untuk mengelakkan positif palsu:
Jika kita benar-benar lihat, kebanyakan ubat-ubatan dan makanan yang menyebabkan positif palsu yang kerap digunakan atau dimakan. Sejak kebarangkalian menggunakan mereka adalah tinggi, dengan mengambil beberapa langkah berjaga-jaga boleh mengelakkan berlakunya positif palsu.

Disyaki • tidak perlu menggunakan ubat sebelum ujian: Seperti yang anda ketahui fakta bahawa ubat-ubatan boleh menyebabkan positif palsu, minta mengesyaki untuk tidak mengambil sebarang ubat-ubatan dari 3 hari sebelum ujian dadah yang dijadualkan.

• Makanan yang harus dielakkan: Sebagai biji popi boleh mengubah keputusan ujian, meminta suspek untuk mengelakkan makanan yang mengandungi biji popi, seperti mufin dan Bagel.

• pendedahan tangan Kedua dadah: Selaras pendedahan kepada asap terpakai yang sangat tertumpu (terutama dalam kes ganja dan nikotin) boleh menyebabkan keputusan positif palsu. Jadi, meminta suspek untuk menjauhkan diri daripada rakan-rakan menyalahgunakan dadah sebelum mengambil ujian dadah.

• Ujian prosedur: Satu perkara yang lebih penting anda perlu ingat untuk mendapatkan keputusan yang tepat adalah mengikut prosedur ujian dengan teliti. Kit ujian setiap dadah rumah akan datang dengan risalah yang jelas menerangkan prosedur ujian. Terutamanya, untuk pengguna kali pertama, ia adalah penting untuk mengkaji buku dengan teliti sebelum menggunakan kit tersebut. Sebagai contoh, semasa menggunakan jalur ujian dadah air kencing untuk mengesan dadah dalam sampel air kencing keputusan perlu ditafsirkan dalam masa 3-5 minit selepas memulakan ujian. Mengabaikan ini, boleh menyebabkan positif palsu.

• kit Ujian dengan meterai patah: Tidak kira dari mana anda telah membeli kit ujian anda, pastikan bahawa meterai kit ujian tidak akan terhenti. Semak sama ada kit tersebut mengandungi semua perkara-perkara yang disebut dalam senarai semak pada kotak luar. Semua alat-alat ujian yang perlu berada dalam keadaan yang sepatutnya.

Adalah dinasihatkan untuk menggunakan diluluskan FDA kit ujian dadah yang ditawarkan oleh peniaga terkenal. Kelulusan FDA mengesahkan bahawa kit ujian dibuat dari bahan berkualiti dan tiada isi dalam mengubah kit ujian atau impak keputusan ujian. Oleh itu, bagi mengelakkan keputusan ujian positif palsu selalu pergi untuk kit ujian yang boleh dipercayai.

1 ulasan: